عبدالهی عنوان کرد؛ باید همواره در زندگی شخصی و اجتماعی خود تحول و تغییرات مثبتی داشته باشیم

  • تاریخ انتشار : 2021/05/17
  • تعداد بازدید : 812 بازدید
  • نظرات : بدون دیدگاه

عبدالهی عنوان کرد؛

 باید همواره در زندگی شخصی و اجتماعی خود تحول و تغییرات مثبتی داشته باشیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر تأکید کرد ، برای تکلیف پذیری اول باید خداشناس و خداترس باشیم. برای رسیدن به موفقیت ابتدا باید همدلی و همزبانی بین مجموعه وجود داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی سمابوشهر  ؛ اسماعیل عبدالهی رئیس دانشگاه آزاد استان بوشهر در جلسه شورای همفکری سما بوشهر اظهار کرد: «باید همواره در زندگی شخصی و اجتماعی خود تحول و تغییرات مثبتی داشته باشیم.»

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری، اولین گام برای تحول علمی، کشف واقعیاتی بنام مشکلات می باشد. کلیات مشکلات، اصل مشکلات نیست و کلیات راهکارها نیز اصل راهکار نیست. ابتدا باید مشکل را ریشه یابی کنیم. اگر مشکلات شناسایی و حل نشود منجر به فروپاشی می شود.

عبدالهی گفت: کار هر مدیر یا مسئولی که با دیگران ارتباط دارد دارای دو جنبه می باشد: یکی جنبه‌ی تبیینی و توصیه ای است که بیان سفارش هاست، مثل تکریم ارباب رجوع، تعامل، توکل به خدا و ائمه و برخورد مسئولانه و دغدغه مند با ارباب رجوع. تفکر از دانش بالاتر و مقدم تر می باشد. همچنین به فرموده بزرگان تفکر از عبادات نیز بالاتر است .  قبل از درگیری با خطر باید پیش بینی و پیشگیری کنیم و برای رسیدن به موفقیت باید مسأله مدار حرکت کنیم و از مسائل نترسیم و جنبه دوم، دستوری و تکلیفی می باشد که از طرف نهاد و یا سازمان به ما بخشنامه شده است و باید به دستورات عمل کرد و برای اجرای آنها باید بودجه بندی و نظارت بر عملکرد مجموعه داشته باشیم.

عبدالهی خاطر نشان کرد: «برای تکلیف پذیری اول باید خداشناس و خداترس باشیم. برای رسیدن به موفقیت ابتدا باید همدلی و همزبانی بین مجموعه وجود داشته باشد و در حال حاضر در کل کشور دچار بحران و مشکلاتی هستیم. اما باید بحران را مدیریت کنیم. برای رسیدن به این مهم باید دوکار انجام دهیم: اولی منسجم سازی و آماده سازی برای ایجاد تحول و دیگری توانمند سازی می باشد.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان  بوشهر خاطرنشان کرد« باید برنامه جدید و بروز برای جذب دانش آموز و دانشجو داشته باشیم و برای رسیدن به این طرح باید تلاش کنیم و مهارتی کردن مجموعه یکی از مسائل مهم در امر آموزش است. دوره های تخصصی  و مهارت افزایی برگزار کنیم، کارگاه های نوآوری و کارآفرینی راه اندازی نماییم و در انجام امور تسهیل گری درنظر گرفته شود. »

عبدالهی اظهار امیدواری کرد که این جلسات تخصصی جهت تبادل نظر بیشتر و موثرتر  بصورت ماهیانه برگزار شود.

باقر کریمی معاون آموزش های عمومی و مهارتی سما گفت: مجوز تاسیس آموزشگاه های آزاد و برگزاری کلاس های کنکور  از آموزش و پرورش گرفته ایم و طبق جلساتی که با مسئولین استان داشته ایم از سال آینده دوره هایی‌ از جمله چرتکه و آی مت را در مدارس سما برگزار خواهیم کرد.

کریمی افزود: دغدغه اصلی ما پیگیری مشکلات مالی مدارس و آموزشکده و وصول مطالبات شهریه‌ای می باشد و برای رسیدن به این مهم تعاملاتی با بانک ملی و رسالت جهت ارایه وام به دانش آموزان و دانشجویان صورت گرفته است.

معاون آموزش های عمومی و مهارتی سما بوشهر ابراز امیدواری کرد با رفع مشکلات سیستم آموزشیار توسط مسئولین،  بتوانیم مطالبات شهریه ای سنوات گذشته دانشجویان را وصول نماییم‌.

باقر کریمی خاطرنشان کرد: «یکی از راهکارهای ما جهت افزایش دانشجو و شهریه، راه اندازی رشته های جدید مرتبط با ظرفیت های استان  در آموزشکده سما می باشد که بدین منظور لیست ۱۶رشته را جهت دریافت مجوز به سازمان ارائه کردیم.»