برگزاری اولین جلسه انجمن اولیاء و مربیان هنرستان پسرانه سما عالیشهر در سال تحصیلی جدید

  • تاریخ انتشار : 2020/11/16
  • تعداد بازدید : 1,612 بازدید
  • نظرات : بدون دیدگاه

برگزاری اولین جلسه انجمن اولیاء و مربیان هنرستان پسرانه سما عالیشهر در سال تحصیلی جدید

اولین جلسه انجمن اولیاء و مربیان با دبیران در سال تحصیلی جدید در فضای باز مجتمع آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی سما ، اولین جلسه انجمن اولیاء و مربیان هنرستان پسرانه سما عالیشهر که در فضای مجتمع آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر برگزار شد .

مهدی داراب پور مدیر آموزشگاه ، ضمن ارائه گزارش عملکرد دوماهه سال تحصیلی جدید به بیان نکات مهم و مورد انتظار از والدین و دانش آموزان پرداخت .

وی در ادامه ، ارتباط اولیاء با مدرسه را بسیار موثر دانست و خواستار همکاری اولیاء دانش آموزان در برنامه های مدرسه شد و اظهار کرد :« نقش درسه و خانواده در تعلیم و تربیت دانش آموزان اشاره و خواستار تعامل بیشتر خانواده ها با مدرسه شد.»

وی با اشاره به اهمیت و نقش اولیاء و مربیان در مدرسه گفت: انجمن اولیاء و مربیان یکی از ارکان مدرسه است که با مشارکت و همراهی ، زمینه رشد و شکوفایی دانش آموزان را فراهم می کنند و نقش مهمی در موفقیت های مسائل آموزشی و فرهنگی دارند.

مهدی داراب پور ضمن خواستار نظارت بیشتر والدین و مربیان مدرسه ، همکاری اولیاء و مدرسه را ستود و اظهار کرد« به برکت همراهی ، همگامی و پیگیری اولیاء توانستیم در امور آموزش و پرورش و فعالیت های فرهنگی و پژوهشی دانش آموزان سرآمد باشیم.»

مدیر هنرستان سما عالیشهر تصریح کرد: با حمایت جناب آقای دکتر کریمی رئیس مرکز سما و با همکاری حوزه فناوری این مرکز سامانه سیناد را طراحی و به مرحله اجرا بزاریم که این خود طرح عظیمی در حوزه آموزش آنلاین هست و مشکلاتی که در تدریس در سال قبل در شبکه پیام رسان شاد و واتساپ داشتیم با راه اندازی سامانه سیناد این مشکلات را برطرف نماییم و در خصوص سامانه سیناد توضیحات کامل و جامعی را به اولیا ء ارائه نمود و خواستار حضور و مشارکت بیشتر دانش آموزان در این سامانه شدند.

وی آموزش والدین و خانواده ها را در مورد مسائل تربیتی خواستار و متذکر شد ، با آموزشهای به موقع و آشنایی با نحوه عکس العمل در شرایط مختلف ، می توانند محیط مناسب تری برای رشد و شکوفایی فرزندان خود فراهم کنند و این امر پیشرفت خانواده و جامعه در پی خواهد داشت.

وی در مورد امکانات و تجهیزات کارگاه و آزمایشگاه هنرستان توضیحاتی ارائه نمود و در بحث نمره دهی دروس کارگاهی و پودمانی و دروس عمومی نکاتی را خدمت اولیاء بیان کرد .

در ادامه جلسه ، مصطفی مغدانی نماینده دبیران ضمن گرامیداشت هفته کتابخوانی در سخنرانی خود گفت: خانواده مهم ترین نقش را در زمینه رشد و تحول فرزندان را بر عهده دارد ، اولیاء محترم ، دانش آموزان را در همراهی هدفمند خود با مدرسه بویژه در موضوع آموزش آنلاین و اجرای طراح های تربیتی ، تصمیم گیری ، برنامه ریزی و ارزشیابی از برنامه و اقدامات فرایند تربیت باید مشارکت فعال داشته باشند.

در پایان اولیاء نقطه نظرات خود و پیرامون آموزش آنلاین در سامانه سیناد و مشارکت در امور مدرسه مطرح کرند و مقرر شد با توجه به شیوع فراگیر بیماری کرونا ، جلسات بعدی انجمن اولیاء و مربیان به صورت ویدیو کنفرانس در سامانه سیناد برگزار شود.