هاشمی در نشست شورای فرهنگی عنوان کرد ؛

  • تاریخ انتشار : 2024/01/30
  • تعداد بازدید : 213 بازدید
  • نظرات : بدون دیدگاه

هاشمی در نشست شورای فرهنگی عنوان کرد ؛

مدارس سما باید از لحاظ کیفیت علمی فرهنگی سرآمد باشند .

فخرالسادات هاشمی سرپرست مدارس سما استان بوشهر اظهار کرد ؛ اکنون مدارس سما در راستای منویات مقام معظم رهبری و اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب گام برمی دارند ، رشد کمی و کیفی این مدارس مورد توجه است .

به گزارش روابط عمومی سما بوشهر ، نخستین هم اندیشی معاونین مدارس سما استان بوشهر و استان فارس با موضوع ارتقای کیفیت واحد های آموزشی  با حضور فخرالسادات هاشمی سرپرست امور مدارس سما استان بوشهر و محمد شعبانی معاون امور مدارس سما استان فارس به میزبانی شیراز برگزار شد.

فخرالسادات هاشمی سرپرست مدارس سما استان بوشهر در حاشیه بازدید از معاونت مدارس سما استان فارس اظهار کرد :«اکنون مدارس سما در راستای منویات مقام معظم رهبری و اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب گام بر می دارند ، رشد کمی و کیفی این مدارس مورد توجه هست .»

هاشمی در این نشست با تأکید بر اهمیت پیاده سازی سند تحول بنیادین  آموزش و پرورش در مدارس ، گفت : این سند به دنیال این هست که فکر پروری جانشین ذهن پروری شود ، می خواهد به دانش آموزان کمک کند تا به جای انباشت ذهن از مطالب غیر ضروری ، راه حلی برای مسائل و مشکلات خود پیدا کنند و به خودباوری برسند.

سرپرست مدارس سما استان بوشهر هدف اصلی این نشست را تبادل اطلاعات و همفکری ، تصمیم گیری برای ایجاد تغییر و تحول برای دستیابی به مدارس برتر و در تراز انقلاب با هدف تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد .

وی بیان کرد ، انتظار می رود مدارس سما از لحاظ کیفیت علمی و فرهنگی سرآمد دیگر مدارس باشند و از کارکنان مدارس سما درخواست داریم نسبت به نوآوری در موضوعات علمی ، فرهنگی و اخلاقی و استفاده از تکنیک های جدید تدریس برای دانش آموزان جذاب باشند استفاده کنند.

محمد شعبانی معاون امور مدارس سما استان فارس در این نشست گفت ، معلمان باید مراقب رفتار و گفتار خود باشند ، به گونه ای که در دل دانش آموزان بذر امید بکارند ، چرا که انسان به امید زنده است.

معاون امور مدارس سما شیراز تصریح کرد ، این نخستین نشست تخصصی با معاونت سما استان بوشهر با هدف آشنایی و همفکری گارکنان در راستای پیشرفت این مجموعه خواهد بود.

شعبانی موفقیت یک مدرسه را در گروه مشارکت ارکان مدرسه در هدایت آن دانست و از مدیران مدارس خواست تا از دیدگاه شورای معلمان ، انجمن ها و حتی شورای دانش آموزان کمک بگیرند و یک برنامه منسجم با استفاده از شیوه های نوین تدریس ارائه دهند.