پویش دانش آموزی ((ایران ، جوان بمان )) در دبستان دخترانه سما ۲ بوشهر برگزار شد.

  • تاریخ انتشار : 2024/02/22
  • تعداد بازدید : 214 بازدید
  • نظرات : بدون دیدگاه

پویش دانش آموزی ((ایران ، جوان بمان )) در دبستان دخترانه سما ۲ بوشهر برگزار شد.

پویش دانش آموزی ((ایران ، جوان بمان )) با حضور دکتر قاسم برجویی فرد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ، دکتر فخرالسادات هاشمی معاون امور مدارس سما استان بوشهر ، همکاران  و دانش آموزان در دبستان دخترانه سما بوشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سما بوشهر ، دکتر قاسم برجویی فرد معاون بهداشتی علوم پزشکی بوشهر گفت : موضوعات تعیین شده در این پویش شامل تکریم پدر بزرگ و مادربزرگ ها ، ای کاش خواهر یا برادر داشتم ، شادی و نشاط در خانواده پرجمیت ایرانی ، دوست دارم کشورم جوان ، قدرتمند و پویا باشد و من کشورم را دوست دارم و برای پیشرفت آن تلاش می کنم است .

وی بیان کرد : شرکت کنندگان می توانند آثار خود را در موضوعات تعیین شده در قالب نقاشی ، عکس ، پوستر ، کلیپ ، موش گرافیک ، شعر ، داستان کوتاه و دلنوشته به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

برجویی فرد هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج فرهنگ فرزندآوری و اهمیت این موضوع برای خانواده ها عنوان کرد.

وی با بیان اینکه با این روند تا ۲۰ سال دیگر به ازای هر ۵ سالمند یک کودک خواهیم داشت ، اضافه کرد : جمعیت از جمله ارکان قدرت و اقتدار کشور است .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود ؛ کاهش تمایل به فرزندآوری باعث کاهش میزان باروری و پیری جمعیت ، سرمایه انسانی هر کشور را کاهش می دهد . این کاهش بر توسعه اقتصادی نیز اثر منفی خواهد گذاشت.

وی تصریح کرد ؛ کاهش موالید تأثیر منفی در پویایی جمعیت در سال های آینده خواهد داشت و باعث کاهش جمعیت نیروی کار خواهد گذاشت و کشور را از مسیر توسعه و پیشرفت با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

برجویی فرد ادامه داد : کاهش جمعیت خطراتی از جمله تغییر نظام تربیتی و مفاهیم اخلاقی ، کاهش نشاط اجتماعی و اقتصادی ، کاهش اقتدار سیاسی را به همراه دارد و باید برای رفع چالشی به نام کاهش جمعیت برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم . متاسفانه در سال اخیر روند باروری در کشور ، شیب نزولی داشته است.

دکتر فخرالسادات هاشمی معاون امور مدارس سما استان بوشهر در این مراسم اظهار کرد :« یکی از مولفه های سلامت روانی و سلامت معنوی خانواده ها مسأله جمعیت و فرزند آوری است ، همچنین با توجه به ضرورت پرداختن به مساله مهم سلامت خانواده ها ، مدتی است بنا شده ، سیاست کشور پیرامون قانون جوانی جمعیت نسبت به موقله فرهنگ سازی ، اندیشه نخبگان و موثران جامعه قدم های در این زمینه برداشته و در حوزه معاونت امور مدارس سما استان بوشهر ، با برگزاری کارگاه های آموزشی به صورت حضوری و آنلاین برای همکاران و والدین دانش آموزان ، اقدام های عملیاتی صورت گرفته است.

معاون امور مدارس سما استان بوشهر عنوان کرد ؛ با تعامل و اجرای طرح مشترک معاونت سما دانشگاه آزاد اسلامی استان و معاونت بهداشت علوم پزشکی بوشهر ، کارگاه آموزشی با موضوع حل گره های ذهنی و پاسخ به سوال ها ، پرداختن به نظام سلامت جمعیت و فرزندآوری خانواده ای ایرانی با حضور اساتید هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان برگزار شده است.

هاشمی ادامه داد : مامعتقد هستیم بیش از اینکه جمعیت و فرزندآوری یک مسأله سیاسی و یا حاکمیتی باشد ، بی شک با سلامت خانواده ، رشد و تعالی خانوده ها ، پیشرفت و ایجاد نشاط در خانواده ارتباط مستقیمی دارد.