قابل توجه دانشجویانی که منوهای سایت (مثل ارزشیابی اساتید) برای آنان غیرفعال است

  • تاریخ انتشار : 2021/07/01
  • تعداد بازدید : 1,787 بازدید
  • نظرات : بدون دیدگاه

قابل توجه دانشجویانی که منوهای سایت (مثل ارزشیابی اساتید) برای آنان غیرفعال است

🔹برای فعال شدن تمامی منوها و دریافت کارت امتحان، باید بدهی خود را در هر کدام از بخش‌های “تراز مالی” و “صندوق رفاه” و “بیمه و خدمات آموزشی” به طور کامل تسویه کنید.

۱️⃣ تسویه تراز مالی:

🔻 ابتدا باید چک کنید که در منوی “مدیریت مالی نیم‌سال‌های تحصیلی دانشجو” و بخش “تراز مالی” تسویه یا بستانکار باشید.

🔻چنانچه بدهکار هستید، نسبت به واریز مبلغ بدهی از طریق دکمه “پرداخت الکترونیکی شهریه” در پایین همان صفحه، اقدام نمایید. بعد از پرداخت، یک‌بار از آموزشیار خارج شده و دوباره وارد شوید تا منوها ‌فعال شود. (راهنمای تکمیلی پرداخت تراز مالی)

۲️⃣ تسویه صندوق رفاه:

🔻 چنانچه تراز مالی را تسویه کردید و باز هم منو‌ها برایتان فعال نشد، به این معنی است که هنوز در سایر بخش‌ها بدهی دارید که باید تسویه شود.

🔻 بدین منظور، وارد منوی “صندوق رفاه دانشجویی” و زیرمنوی درخواست/پیگیری تسهیلات” شوید. حال در جدول پایین صفحه، در صورتی که در ستون “وضعیت پرونده تسهیلات” عبارت «تسویه شده» درج شده باشد، نیازی نیست کاری انجام دهید. اما در صورتی که عبارت «معوق» درج شده باشد، بدین معنی است که شما اقساط پرداخت نشده دارید.

🔻 برای پرداخت اقساط معوق، در ستون “مشاهده دفترچه اقساط و پرداخت قسط”، روی علامت سه نقطه بزنید. در جدول باز شده، مبلغ هر کدام از قسط‌ها را چک کرده و مبلغ قسط‌هایی که تاریخ سر رسید آن‌ها فرا رسیده است را جمع بزنید.

🔻 حال در پایین همان صفحه، گزینه “پرداخت اقساط” را بزنید و در کادر سفید رنگ باز شده، مجموع مبلغ اقساط را وارد کرده و گزینه پرداخت را بزنید. سپس یک‌بار از آموزشیار خارج شده و دوباره وارد شوید تا منوها ‌فعال شود. (راهنمای تکمیلی پرداخت اقساط)

🔻 نکته: در مواردی مشاهده شده که فرضا دانشجو ۳ قسط داشته که تاریخ سر رسید فقط ۲ قسط از ۳ قسط آن فرا رسیده و با پرداخت همان دو قسط، باز هم منوهای سایت فعال نشده و تنها با پرداخت کامل هر ۳ قسط، منوها فعال شده است!

۳️⃣ تسویه هزینه بیمه و خدمات آموزشی:

🔻 چنانچه دو قسمت قبل را به طور کامل تسویه کرده و مجدد به سایت وارد شدید، به احتمال زیاد مشکل شما حل شده و تمام منوهای سایت فعال شده است. اما در صورتی که باز هم منوها فعال نشد، باید قسمت بیمه و خدمات آموزشی را نیز چک کنید.

🔻 بدین منظور، در منوی “مدیریت مالی نیم‌سال‌های تحصیلی دانشجو” دکمه “پرداخت الکترونیکی هزینه بیمه و خدمات آموزشی” را بزنید. در صفحه باز شده، در صورتی که در جدول ابتدای صفحه، در قسمت “وضعیت نهایی مالی دانشجو” مبلغی به عنوان بدهکاری درج شده بود، باید همین مبلغ را در کادر سفید رنگ پایین صفحه وارد کرده و دکمه پرداخت را بزنید. در صورتی که بدهی نداشتید، نیازی نیست اقدامی انجام دهید.

🔻 در نهایت برای رفع هر گونه ابهام مالی، می‌توانید با بخش امور مالی دانشکده خود تماس بگیرید.