برگزاری جشنواره آیین‌های «سرزمین من» در مجتمع دخترانه سما عالیشهر

  • تاریخ انتشار : 2024/04/28
  • تعداد بازدید : 172 بازدید
  • نظرات : بدون دیدگاه

جشنواره آیین‌های «سرزمین من» با حضور گروه‌های مختلف دانش‌آموزی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر واقع در شهر عالیشهر برگزار شد.

به‌گزارش روابط عمومی سما بوشهر  ، معاون امور مدارس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: جشنواره آیین های سرزمین من با هدف کمک به تحکیم و وحدت در زمینه هویت ملی برگزار شده است.

هاشمی افزود: در استان بوشهر آیین‌ها و سنت‌های قدیمی وجود دارد که از نسل‌های گذشته به نسل فعلی منتقل شده و ما وظیفه داریم آنها را نگه داشته و به نسل بعد منتقل کنیم.

وی تاکید کرد : برخی از این سنت‌های قدیمی کنار گذاشته شده و هدف ما از برگزاری این جشنواره آشنایی نسل جدید با آیین‌های سنتی استان بوشهر است.

فخر السادات هاشمی  در این جشنواره اظهار کرد:  این جشنواره با هدف تقویت روح و معرفی هویت ایرانی و اسلامی، معرفی مفاخر، مشاهیر و شهدا عظیم‌الشأن ایران زمین، معرفی و بیان اصالت و ماهیت اقوام ایرانی،  مشاغل سنتی، صنایع دستی، غذاهای سنتی، بازی‌های بومی ـ محلی استان  و پوشاک اقوام مختلف، آیین‌ها و جشن‌های ایرانیان باستان و با رویکرد آشنایی نسل امروز با آداب و رسوم و سنن نیاکان خود و تلاش برای زنده نگه داشتن آن برپا شد.

معاونت امور مدارس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: امروز در این جشنواره دانش‌آموزان در گروه‌های مختلف آیین‌های قدیمی جنوب را به همکلاسی‌هایشان نشان دادند.