یاسمن محمدشاه؛ هنر هرگز تسلیم محدودیت ها نمی شود

  • تاریخ انتشار : 2021/02/20
  • تعداد بازدید : 1,499 بازدید
  • نظرات : بدون دیدگاه

یاسمن محمدشاه؛

هنر هرگز تسلیم محدودیت ها نمی شود

مربی هنر دبستان دخترانه سما ۲ بوشهر می گوید ، هنرمند با تمام وجود و با تک تک سلول های بدنش کار می کند برای اینکه می خواهد و عشق به هنر در وجودش ریشه گرفته است.

به گزارش روابط عمومی سما بوشهر ، یاسمن محمدشاه مربی هنر و مربی پرورشی  دبستان دخترانه سما ۲ بوشهر و مدیر گالری هنری یاس متولد ۱۳۷۵ در بوشهر و لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی واکنون دانشجوی رشته نقاشی است هرچند او از کودکی مشغول نقاشی بوده است ولی در ۵ سال اخیر نیز نمایشگاه متعدد انفرادی و گروهی نقاشی برگزار کرده است و اکنون در گالری هنری یاس ، مدرسه سعادت و دبستان دخترانه سما ۲ بوشهر تدریس دارد.

یاسمن محمد شاه در گفتگو با خبرنگار آنا گفت: بشر امروززی روزهای سختی را می گذراند ، روزهای سختی که پاندومی بیماری کرونا به مردم تحمیل کرده است .از سوی دیگر قرنطینه های گسترده و اعمال محدودیت ها ، زندگی روزمره بسیاری را تحت تأثیر قرار داده است که با وجود بیماری کرونا نتوانست حس زیبایی دوستی انسان ، که منجر به خلق آثار هنری می شود را تحت تأثیر قرار دهد در این میان برخی از این گالری ها به خوبی توانستند محیطی وابسته به شرایط برای مخاطبان خود فراهم کنند .که یکی از مهمترین گالری ها ، گالری هنری یاس در مجموعه فرهنگی هنری شیخ حسین چاه کوتاهی است.

وی ادامه داد: اولین نمایشگاه انفرادی خودرا با همکاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر در سال ۹۷ در مجموعه فرهنگی تاریخی سعادت برگزار کردم ، دومین نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی با موضوع محیط زیست در تاریخ ۳ الی ۸ شهریور ۹۸ در مجموعه فرهنگی تاریخی مدرسه سعادت با ۴۵ اثر از ۲۵ خانم هنرمند هم استانی برپا شد و در بهمن ماه ۹۸ نمایشگاه هنرهای تجسمی به همراه دانش آموزان دبستان دخترانه سما ۲ بوشهر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر برگزار شد.

محمدشاه می گوید : یکی از مهمترین گالری ها ، گالری دائمی  هنری یاس هست که در مجموعه فرهنگی هنری شیخ حسین چاهکوتاهی برپا شده است .

وی تصریح کرد: ایده این گالری از خودم بود به دلیل اینکه می دیدم هنرمندان هم استانی به خاطر گرمای هوا فقط در خانه کار هنری انجام می دهند و عمده مشکلات هنرمندان نبود بازچه دائمی عرضه و فروش محصولات است اما چنین نمایشگاه های مقطعی نمی تواند امرار معاش زنانی که از محل کار هنر خود می خواهد گذران زندگی کند را تأمین کند.

محمدشاه در خصوص گالری یاس می گوید: در شرایط کرونایی پس از دوندگی بسیار در آبان ماه سال جاری توانستم این گالری دائمی را در مجموعه فرهنگی تاریخی شیخ حسین چاهکوتایی دائر کنم.

وی باتأکید  بر اینکه هنر هرگز تسلیم محدودیت ها نمی شود گفت: اکنون با رعایت همه پروتکل های بهداشتی محفلی امن برای هنرمندان و دوستان ایجاد کرده و میزبان تابلوهای نقاشی در سبک های مختلف ( تابلوهای رنگ و روغن ، پاستل گچی ، سیاه قلم ، رزین ، دکوراتیو و …) همچنین دست سازه های هنری نظیر مکرومه بافی، زیورآلات، گلدوزی، معرق چوب، آینه کاری، تریکوبافی، عروسک بافی،چندتن از هنرمندان هم استانى هستیم.

مدیر گالری هنری یاس در پایان یادآور شد ؛ هنرمند با تمام وجود و با تک تک سلول های بدنش کار می کند ، برای اینکه می خواهد و عشق و هنر در وجودش ریشه گرفته است و در این گالرى انواع کلاس ها و ورکشاپ های هنری نیز برگزار می گردد، ما از صمیم قلب امیدواریم بتوانیم محفلى أمن براى هنرمندان و هنر دوستان ایجاد کنیم و این روزهاى سخت را پشت سر بگذاریم.