کریمی عنوان کرد: خانواده ها نقش اول را در روش آموزش غیر حضوری دارند.

  • تاریخ انتشار : 2020/11/18
  • تعداد بازدید : 1,752 بازدید
  • نظرات : بدون دیدگاه

کریمی عنوان کرد:

خانواده ها نقش اول را در روش آموزش غیر حضوری دارند.

مدیر مجتمع آموزشی دخترانه سما بوشهر گفت: خانواده ها نقش اول را در آموزش غیر حضوری در سامانه سیناد ایفاد می کنند و مدرسه محل تمرین آموخته هایی می شود که مخاطب آنها در منزل کسب می کند.

به گزارش روابط عمومی سما ، مهربانو کریمی مدیر مجتمع آموزشی دخترانه سما بوشهر ، در اولین نشست هم اندیشی با اولیا دانش آموزان و با حضور دبیران که به صورت ویدیو کنفرانس در سامانه یکپارچه نوین آنلاین دانش آموزی (سیناد) برگزار شد ، افزود: اکنون با توجه به بیماری کرونا ، شرایط آموزشی متفاوت با گذشته بوده و آموزش ها به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی گفت: در این شرایط کرونایی خانواده و مدرسه در کنارهم باشند و راهبرد ارتباط مؤثر بین اولیای خانه و مدرسه یک راهبرد اصلی است.

وی با بیان اینکه این وضعیت نیازمند روش های تدریس متناسب است ، تصریح کرد: شیوه های تدریس زمانی جواب مؤثر می دهد که راهبردهای آموزش ، متناسب با شرایط مجازی اتخاذ خواهد شد که این امر با حمایت جناب دکترکریمی رئیس مرکز سما و حوزه فناوری معاونت سما بوشهر با راه اندازی سامانه سیناد ، بسیاری از مشکلاتی که در سامانه شاد و دیگر شبکه های مجازی داشت ، در این سامانه برطرف شده است و دبیران به خوبی در این سامانه در امر آموزش آنلاین فعالیت دارند.

کریمی بر تقویت روابط اجتماعی نوین در شرایط کرونایی تأکید کرد و گفت: در شرایط عادی ، ارتباط اولیا و مدرسه با برگزاری جلسات به صورت ویدیو کنفرانس در سامانه سیناد برگزار خواهد شد و در این مورد خانواده ها نقش اول را برعهده دارند و البته دبیران محترم در این طرح همکاری و پشتیبانی خواهند کرد.

وی تبادل تجارب و ارتباط در فضای مجازی بسیار مهم و تعیین کننده ارزیابی کردو گفت : آموزش مهارت سالم ، ماندن و سالم زندگی کردن دانش آموزان و رعایت دستورالعمل بهداشتی در بین اولیاء خانه و مدرسه ، اصلی ترین راه مقابله با ویروس کرونا است.

وی خاطرنشان کرد :« دانش آموزان همانند قبل از دوران کرونا ، از ساعت هفت صبح جهت ورود به کلاس های درسی آنلاین حاضر باشند و پاسخگوی دبیران در امتحانات آنلاین باشند و باید مدنظر داشته باشند نمرات امتحانی در طول سال تحصیلی جهت ثبت نمرات مستمر ، در نظر گرفته می شود.»

کریمی خطاب به اولیاء دانش آموزان پایه نهم اظهار کرد:« با توجه به اینکه دانش آموزان، سال تحصیلی آینده  وارد مقطع متوسطه دوم می شوند ، باید تدریس و پشتکار بیشتری جهت ورود به رشته مورد نظر داشته باشند.»

در پایان مدیر مجتمع آموزشی دخترانه سما بوشهر ضمن تشکر از محمدی تبار بابت راه اندازی سامانه سیناد ، بیان کرد : دبیران و دانش آموزانی که جهت ورود به سامانه سیناد مشکل دارند با ایشان تماس حاصل نمایند.