کریمی؛ امروزه نیاز جامعه تربیت دانشجویان مهارت محور است

  • تاریخ انتشار : 2021/02/15
  • تعداد بازدید : 1,353 بازدید
  • نظرات : بدون دیدگاه

کریمی؛

امروزه نیاز جامعه تربیت دانشجویان مهارت محور است

دبیر شورای سیاستگذاری سما استان بوشهر در جلسه ای با رئیس فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: دانشجویان باید به صورت عملی و بیش از سرفصل های درسی آموزش های لازم را فرا گیرد تا بعد از فراغت از تحصیل نگرانی بایت اشتغال خود نداشته باشند.

به گزارش روابط عمومی سما بوشهر ، باقر کریمی دبیر شورای سیاستگذاری سما استان بوشهر در جلسه ای با عبدالمجید دوراهکی رئیس فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: امروزه نیاز جامعه تربیت دانشجویان مهارت محور می باشد تا دانشجویان بتوانند بعداز فارغ التحصیلی به راحتی با آموزش مهارت های لازم وارد بازار کار شوند و با این هدف ، در حال تأسیس مراکز مهارت محور هستیم و امیدواریم بتوانیم با همکاری فنی و حرفه ای استان این مهم را فراهم سازیم.

وی تصریح کرد: آموزش امروز ، همانند سابق نیست ، دانشجویان باید حتماً عملی و بیش از سرفصل های درسی آموزش های لازم را فرا گیرد تا بعد از فراغت از تحصیل نگرانی بایت اشتغال خود نداشته باشند.

باقر کریمی لیستی از دوره های مهارتی مورد نیاز مدارس ارائه کرد و افزود: با نظر سنجی از دبیران و دانش آموزان لیست دوره ها را تهیه کرده ایم و تمایل به برگزاری این دوره ها با همکاری فنی حرفه ای هستیم.

عبدالمجید دوراهکی رئیس فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: ما باید دغدغه اشتغال سربازان نیروهای مسلح و دانشجویان پس از فارغ التحصیلی داشته باشیم که برای ورود به بازار کار مهارت فنی داشته باشند.

دوراهکی ضمن مشاهده لیست رشته های پیشنهادی مرکز سما بوشهر اظهار کرد:« این رشته ها از جمله رشته های خلاء استان هست که کمتر به آنها پرداخته شده است و در اکثر این رشته ها ، تجهیزات و کارگاه های مورد نیاز را داریم و در مواردی که کمبود تجهیزات مشاهده شود با همکاری دانشگاه فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد : ما تاپایان هفته تفاهم نامه ای جهت انعقاد قرارداد با مجموعه سما و دانشگاه آزاد اسلامی تهیه خواهیم نمود و حتی الامکان کارگاهی را متناسب با هرشته با تجهیزات جدید آماده خواهیم کرد.

دوراهکی در پایان گفت: تربیت نیروی ماهر اصل کار فنی و حرفه ای است و پیگیری مسائل توسط زیر مجموعه ها ، باعث به سرانجام رساندن سریع مسائل می شود.