کارکنان ، دبیران و معلمان سما استان بوشهر در سوگ «شهدای خدمت»

  • تاریخ انتشار : 2024/05/25
  • تعداد بازدید : 269 بازدید
  • نظرات : بدون دیدگاه

کارکنان ، دبیران و معلمان سما استان بوشهر  در سوگ «شهدای خدمت»

مراسم گرامیداشت و سوگواری شهادت آیت الله رییسی، رییس جمهور شهید و شهدای خدمت با سخنرانی فخرالسادات هاشمی معاون امور مدارس سما استان بوشهر و با حضور باشکوه کارکنان ، دبیران و معلمان سما استان بوشهر  در سالن آمفی تئاتر مجتمع پسرانه سما بوشهر برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی سما بوشهر ؛ فخرالسادات هاشمی معاون امور مدارس سما استان بوشهر  با ابراز تأسف از این مصیبت بزرگ، گفت: ایران اسلامی شخصیتی را از دست داد که اخلاق را به دولتمردان بازگرداند و آن مدیریت انقلابی، اخلاقی را به عرصه ظهور گذاشت.

وی با اشاره به اینکه دوست و دشمن از اخلاق و تقوای این شهید وارسته در حیرت هستند، افزود: بسیاری معتقدند که در سیاست، جای اخلاق نیست اما مردم ایران اخلاق را در وجود و رفتار این شهید دیدند و همگان وظیفه داریم نسبت به شهدایی که دیروز در راه خدمت جانشان را فدا کردند و خدمات ارزنده ای را در این برهه خاص نظام و انقلاب و جهان به کشور ارزانی داشتند.

این مقام مسئول متذکرشد: تک تک ما وظیفه داریم خدمات دولت را تبیین کنیم تا افرادی که بر اثر تبلیغات سوء دشمن در بی خبری هستند آگاه شوند و وحدت و همدلی را در جامعه تقویت کنیم.

وی همچنین خاطر نشان کرد: «سبک زندگی دینی باید درتمام شئونات زندگی وارد شود و دشمن بر آن است که تغییراتی را در این سبک دینی ایجاد کند و در این خصوص وظیفه ما سنگین‌تر و حساس‌تر خواهد شد.. یکی از ویژگی‌های مرحوم آقای آیت الله رئیسی توسلش بود، یعنی می‌شود انسان هم رئیس جمهور مملکت شود، هم یک مومن و عابد و یک عارف هم بشود؟ یعنی می‌توان هم سیاسی بود و هم عرفانی بود و عملاً ما دیدیم در زندگی حضرت امام (ره) و عالمان دینی و امروزه رهبری انقلاب ویژگی‌های ایشان، توسل بود، چه بسا در ماموریت‌های سنگین این شهید بزرگوار، نماز شبش نافله شد. رئیس جمهور ما چنین رئیس جمهوری بود خدا را شکر میکنیم که مسئولین تراز اول نظام، به این شکل تربیت شده اند. در خدمت به مردم ما چنین رئیس جمهور رو از دست دادیم. در تلاش ایشان، مردمی بودن، با مردم بودن و باور به مردم، زبانزد بود.»

قرائت قرآن و مداحی توسط مداح اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از دیگر برنامه های مراسم یادبود و بزرگداشت شهدای خدمت حضرت آیت الله رئیسی و همراهان بود که به همت معاونت امور پرورشی مدارس سما استان بوشهر  برگزار شد.