نواختن زنگ استکبارستیزی و گرامیداشت روز دانش آموز در مجتمع دخترانه سما عالیشهر

  • تاریخ انتشار : 2021/11/05
  • تعداد بازدید : 530 بازدید
  • نظرات : بدون دیدگاه

آیین نواختن زنگ استکبار ستیزی و گرامیداشت ۱۳ آبان  روز دانش آموز با حضور امام جمعه شهر عالیشهر ، سرپرست معاونت آموزش های عمومی و مهارتی سما واحد بوشهر ، دانش آموزان و کارکنان در مجتمع دخترانه سما عالیشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سما بوشهر ، حجت الاسلام والمسلمین سید غلامرضا هاشمی امام جمعه شهر عالیشهر با گرامیداشت روز ۱۳ آبان و روز دانش آموزان بیان کرد: ۱۳ آبان روز نوجوان و روز بسیج دانش آموزی و همزمان با سالروز شهادت محمد حسین فهمیده نوجوان ۱۳ ساله نام گذاری شده است.

وی اضافه کرد: این نوجوان ۱۳ ساله در جنگ تحمیلی با شجاعت بسیار ، نارنجک به کمر بست و زیر تانک دشمن رفت و با گذشتن از جان خود ، پیروزی و حماسه آفرید و برای حفظ میهن اسلامی از جان خود گذشتند . پس لازم است ایشان الگوی خود قرار دهیم.

رسول اسکندری سرپرست معاونت آموزش های عمومی و مهارتی سما واحد بوشهر در این مراسم گفت: دانش آموزان آینده سازان این کشور هستند و همواره باعث افتخار مردم خود بوده اند و امروزه نیز آنچه برای دانش آموزان مسلمان ایرانی ، با اهمیت تلقی می شود ، آمیختن دانش با دین ، تعهد و تخصص است و داشتن هریک از این دو به تنهایی مانند پریدن با یک بال است که سرانجام آن تنها سقوط و شکست است.

سرپرست معاونت آموزش های عمومی و مهارتی سما واحد بوشهر عنوان کرد : دانش آموز بیداردل و روشن ضمیر میهن اسلامی ، تک بعدی زنگ نمی کند و هرگز از علم ، بتی در برابر دین نمی سازد و به علم پرستی گرفتار نخواهند شد و برای دانش اموزان ایرانی آن چه اصالت دارد ، ایمان ، معنویت ، عدالت و کرامت انسانی است.

ثمینه الماسیان مدیر مجتمع دخترانه سما عالیشهر ضمن تبریک روز دانش آموز بیان کرد : امیدواریم با مدنظر قراردادن فلسفه انتخاب نام این روز ، با هدف اعلام انزجار از استعمار و استکبار بتوانیم این مفاهیم را در قالبی متناسب با احوال دوران جدید منتقل نماییم.

در پایان این مراسم هدایایی به رسم یادبود به دانش آموزان اهداء شد.