دبیر شورای سیاستگذاری سما استان بوشهر اعلام کرد: رسالت ما تربیت دانشجویان مهارت محور است.

  • تاریخ انتشار : 2021/02/28
  • تعداد بازدید : 1,150 بازدید
  • نظرات : بدون دیدگاه

دبیر شورای سیاستگذاری سما استان بوشهر اعلام کرد:

رسالت ما تربیت دانشجویان مهارت محور است.

به گزارش روابط عمومی سما بوشهر: باقر کریمی دبیر شورای سیاستگذاری سما استان بوشهر در نشستی با حضور اشکان معصومی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج، علی روحی رئیس مرکز خدمات کارگاه ها و آزمایشگاه های استان بوشهر و علی بکتر مدیر متوسطه اول پسرانه سما دلوار ضمن ارائه گزارشی از برگزاری جلسات متعدد با مدیر کل اداره  فنی و حرفه ای استان بوشهر، گفت : در حال حاضر رسالت ما تربیت دانشجویان مهارت محور است.

وی افزود: ما باید دانشجویان را با مراکز فنی و حرفه ای آشنا کنیم و آنها را به سمت آموزش دوره هایی خارج از سرفصل های درسی سوق دهیم. یکی از اقدامات لازم برای رسیدن به این هدف، راه اندازی مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه هاست.

باقر کریمی خاطر نشان کرد:« یکی دیگر از پیشنهادات ما جهت آموزش مهارت و حرفه به دانشجویان، معرفی چندین دوره مهارت و فنی به دانشجویان و اختصاص قسمتی از نمرات کاراموزی دانشجویان  به گذراندن دوره های  فنی و حرفه ای میباشد. »

وی تصریح کرد، با اجرایی نمودن این طرح همه دانشجویان پس از فارغ التحصیلی با یک یا چند مهارت آشنایی داشته و براحتی می توانند وارد بازار کار شوند.

در ادامه این نشست اشکان معصومی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج  گفت: ما با همکاری اداره فنی و حرفه ای خورموج  مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی در خورموج راه انداخته ایم و همچنین بالغ بر ۱۵ دوره مهارتی نیز در واحد خورموج برگزار کرده ایم.

اشکان معصومی اظهار کرد: «ما برای آموزش مهارت به دانشجویان باید هم اساتید و هم دانشجویان را با این طرح آشنا کنیم و آموزش حداقل یک مهارت را در دانشگاه الزام نماییم. بدین منظورباید یک گیوست فرهنگی تهیه کنیم و کاربرد این مهارت را به دانشجویان توضیح دهیم.»

وی ادامه داد :  ما میتوانیم برای خانم ها دوره هایی ازجمله آشپزی، خیاطی، شرینی پزی و … و برای آقایان دوره های جوشکاری، کشاورزی، دامپروری و … برگزار نماییم.

سپس علی  روحی رئیس مرکز خدمات کارگاه و آزمایشگاه های استان بوشهر  ضمن برشمردن امکانات آزمایشگاه و کارگاهی واحد های مختلف دانشگاهی در استان بوشهر گفت: استان بوشهر ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار خوبی برای برگزاری دوره ها دارد. ما میتوانیم با هماهنگی های واحدهای دانشگاهی ،امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی یک واحد را به واحد دیگر به شرط حفظ امانت در وسایل و تجهیزات، انتقال دهیم.