برگزاری کارگاه آموزشی ((کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار)) در مجتمع دخترانه سما عالیشهر

  • تاریخ انتشار : 2020/11/24
  • تعداد بازدید : 1,751 بازدید
  • نظرات : بدون دیدگاه

برگزاری کارگاه آموزشی ((کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار)) در مجتمع دخترانه سما عالیشهر

کارگاه آموزشی کارآفرینی و شروع کسب و کار ، استارتاپ ، ابعاد شخصیتی کارآفرینی به صورت مجازی در سامانه یکپارچه آنلاین دانش آموزی (سیناد) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سما ، هما نجم سهیلی در این کارگاه آموزشی که با حضور دانش آموزان متوسطه یک و دو مجتمع دخترانه عالیشهر برگزار شد ، نحوه راه اندازی یک کسب و کار دانش بنیان و چگونگی اجرایی کردن آن بررسی و به بحث و گفت و گو گذاشته شد.

مدرس مجتمع دخترانه عالیشهر گفت : اگر به صورت ابتدایی در مورد کارآفرینی توضیح دهیم و بخواهیم بک کسب و  کار را شروع کنید وانجام دهید ، می توانیم عنوان کنیم شما کارآفرینی انجام دادی و کسب کار می شود در هر حوزه باشد که بر اساس علاقه شما ، و مهارتی که دارید و براساس آن مهارت سعی می کنید این کسب و کار را راه اندازی کنید.

وی ادامه داد: برای اینکه کاری را شروع کنید ، باید انتخاب کنید حیطه کاری شما در چه راستای باشد ، که مرحله اول علایق و مهارت ها هست که علاقه شما به چه سمتی است که بهترین گزینه برای اینکه شغلی را انتخاب کنید ، شما باید استعداد خودرا بسنجید ، که در چه حوزه ای مهارت دارید ، که این بهترین انتخاب و تصمیم است که آینده شغل شما را تضمین می کند و اگر در رشته ای که شما نه علاقه و نه مهارت داشته باشید نمی توانید درآن شغل موفق شوید.

هما نجم سهیلی خاطر نشان کرد :« مرحله دوم در کسب و کار ترکیب علایق و مهارت ها است که بر اساس نوع ، شما به یکی از رشته ها علاقه دارید که در بعضی رشته ها علاقه زیاد هست و در بعضی رشته ها کمتر هست .»

وی بیان کرد : مسیرهای زندگی شغلی به سه دسته تقسیم می شوند که اولین مورد آن استخدام است که امنیت کامل برای مدت نسبتاً طولانی و در قالب قرارداد رسمی است ، دوم ایجاد کسب و کار کوچک که خطرپذیری نسبی نسبت به دیگر مدل های موجود کسب و کار می باشد و سوم در کارآفرینی مهمترین قدم برای یک فرد است که می تواند برای آینده شغلی خود قدم بر دارد که نیاز به خطر پذیری و ریسک بالای دارد و هرکسی از عهده این کار بر نمی آید .

مدرس مجتمع دخترانه سما عالیشهر خاطر نشان کرد:« تنها تعریفی که از کارآفرینی می شودعنوان کرد این است که در روند کارآفرینی باید نیاز جامعه را سنجید که در جامعه و یا کشور شما چه چیزی در اولویت قرار دارد.»

وی در ادامه مقایسه بین کسب و کار کوچک و استارتاپ گسترش پذیر بیان کرد و افزود : کسب و کار کوچک ، کسب و کار های هستند که ساخته شده اند که خرج خانواده را بدهند و مدیریت آن راحت تر است ولی در استارتاپ های گسترش پذیر ، با شرکت های سرکار دارند که پایه گذار آن ها چشم انداز بزرگ شدن و تبدیل به یک شرکت در کلاس جهانی را در سر دارند. معمولاً این شرکت ها بسیار نوآور هستند و ویژگی های کلیدی این شرکت این است که سود آن ممکن است به هزاران نفر برسد.

وی سپس مهارتهای لازم برای آغاز کسب و کار بیان کرد و افزود: که هر فرد بایستی مهارت های زندگی ، دانش ، مهارت و تجربه در موضوع تخصصی کسب و کار و دانش و مهارت های عمومی کسب و کار داشته باشد.

هما نجم سهیلی اظهار کرد:« مراکز رشد ، یکی از ابزارهای رشد اقتصادی است که به منظور حمایت از کارآفرینان تحصیل کرده تأسیس می شود و با ارائه امکانات و تسهیلات عمومی ، زمینه ایجاد شرکت های جدید را فراهم می کند.

این کارگاه با استقبال دانش آموزان و علاقه‌مندان به حوزه‌های کسب و کار و کارآفرینی روبرو شد.