اعضای کمیته رزمایش مؤمنانه دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر معرفی شدند

  • تاریخ انتشار : 2020/08/19
  • تعداد بازدید : 1,453 بازدید
  • نظرات : بدون دیدگاه

اعضای کمیته رزمایش مؤمنانه دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر معرفی شدند

اعضای کمیته رزمایش مؤمنانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با حضور رئیس این واحد دانشگاهی معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی، صبح امروز در جلسه هماهنگی رزمایش دوم پویش کمک‌های مؤمنانه که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر برگزار شد، اعضای این کمیته معرفی شدند.

در این جلسه موضوعاتی مانند مشارکت دانشجویان به‌ویژه کانون‌ها، هیئت و بسیج دانشجویی در طرح پویش مؤمنانه به‌ویژه برای ضدعفونی معابر با استفاده از امکانات دانشگاه، فعال کردن ظرفیت کلینیک مشاوره امین برای ارائه خدمات مشاوره‌ای در کنار جلب مشارکت کارکنان و اعضای هیئت علمی به تصویب رسید.

تأثیر کرونا در همه حوزه‌های اجتماعی

دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد بوشهر در این جلسه با بیان اینکه موضوع کمک و همیاری در وجود تک‌تک ایرانیان رسوخ و نفوذ کرده است، اظهار کرد: این مهم به دلیل تاریخ پرافتخار دینی و ملی ما و نیز تجربیات شیرین و دلچسبی بوده که به‌ویژه در دوران پرغرور بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران حاصل شده است.

اسماعیل عبداللهی با اشاره  به اینکه امروز هیچ کجای دنیا از گزند آسیب‌های کرونا در امان نمانده است، افزود: به تأکید کارشناسان و متولیان سلامت و طبق پیش‌بینی‌ها، جریان کرونا موقت و منطقه‌ای نبوده و کرونا همه حوزه‌های اجتماعی را تحت تأثیر قرار داده است

وی این شرایط را بخشی از آزمون‌های الهی برشمرد که حل آن نیز در قدرت لایزال الهی است، توضیح داد: همان‌طور که همه می‌دانیم کشور از یک‌سو تحت تحریم و فشارهای ناجوانمردانه بین‌المللی و از سوی دیگر نیز به‌واسطه آرمان‌های بلندی چون استکبارستیزی، مبارزه حق علیه باطل، مقابله با کفر مورد حسادت و دشمنی روزافزون بوده و از این‌رو کاهش آلام و آسیب‌های مترقبه به‌ویژه در زمینه کرونا، وظیفه ملی و همگانی است.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه خداوند پرچم ایران اسلامی را در جهان برافراشته نگه داشته است، ادامه داد: با تدبیر به هنگام مقام معظم رهبری و تقریب قلوب ایرانیان مسلمان، اثرات این حادثه کم‌رنگ و کاهش خواهد یافت.

ایجاد شبکه و زنجیره‌ای از خیران با معرفی ظرفیت‌های دانشگاه

عبداللهی با بیان این مطلب که دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان نهاد اجتماعی مردمی و نه نهاد موظف دولتی، بودجه آن بر اساس کمک‌های مردمی تأمین می‌شود، تصریح کرد: دانشگاه با کمک‌های مستقیم مردم برقرار است و این نشان از صلابت، قدرت، ظرفیت و اتحاد مردم دارد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه دانشگاه در این پویش عظیم و میلیونی مردمی، بخشی از کار را مدیریت کند و با نقش‌آفرینی موجب عزت و اعتبار بیش‌ازپیش اسلام، مسلمین و به‌ویژه شعیان کشورمان شود، اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون اقدامات زیادی را برای همراهی با مردم انجام داده؛ اما قطعاً آن را کافی نمی‌داند و همواره در تلاش است تا با فراهم آوردن بستری مناسب، همه توانایی و ظرفیت خود را مانند همیشه در اختیار مردم و کشور قرار دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه باید ابعاد کرونا هر روز به جامعه یادآوری شود، تشریح کرد: شاید نتوان به‌صورت کمک‌های تخصصی پزشکی با مدافعان سلامت همراه شد؛ اما می‌توان متناسب با ظرفیت‌ها فردی و سازمانی در حوزه‌هایی که ظرفیت داریم با خط مقدم مقابله با کرونا همراه شد و در تسکین آسیب‌های جانی، مالی، روحی و اقتصادی مردم تلاش کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه با معرفی ظرفیت‌های دانشگاه به دنبال ایجاد شبکه و زنجیره‌ای از خیرین و جذب کمک‌های فکری، ذهنی، فیزیکی و مالی آنان برای برنامه‌های خداپسندانه در دانشگاه هستیم، اظهار کرد: خیران کار خود را به‌خوبی بلد هستند و نیاز به معرفی و شناساندن آنان به مردم نیست؛ چراکه آنان این فعالیت را مأموریت الهی می‌دانند و تلاششان برای قرب الهی و کسب رضایت پروردگار است.

کمک‌های علمی و مشاوره‌ای دانشگاه برای افزایش امید به آینده

مدیرعامل مؤسسه خیریه آبشار عاطفه‌ها که به‌عنوان خیر در این جلسه حضور داشت با بیان اینکه با شیوع کرونا تعداد مراجعات به مراکز حمایتی فزونی داشته است، گفت: درخواست‌ها متعدد و در حوزه‌های مختلف است.

سکینه آتشی با بیان اینکه در حوزه مالی و کمک‌های معیشتی بسیج عظیمی در کشور به‌پاشده است، عنوان کرد: ورود دانشگاه‌ها و مراکز علمی به این جریان و پویش مردمی می‌تواند به ساماندهی این همیاری‌ها کمک کند.

وی با تأکید بر اینکه از دانشگاه به‌واسطه مأموریت آن انتظار کمک‌های علمی، مشاوره‌ای و دانش‌بنیان می‌رود، توضیح داد: دانشگاه می‌تواند در حوزه روحی و روانی برای رفع افسردگی و یأس و افزایش امید به آینده فعالیت‌های اثرگذاری انجام دهد.