برنامه زمانبندی حذف و اضافه تکمیلی و راهنمای سامانه آموزشیار

  • تاریخ انتشار : 2021/02/13
  • تعداد بازدید : 3,751 بازدید
  • نظرات : بدون دیدگاه

بسمه تعالی

راهنمای سامانه آموزشیار
دانشکده فنی و مهارتی واحد بوشهر

به اطلاع دانشجویان گرامی می رساند از این پس کلیه امور آموزشی دانشجویان (کلیه ورودی ها) در سامانه مدیریت یکپارچه امور آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی (آموزشیار) انجام خواهد شد. این سامانه با هدف یکسان سازی سامانه های متنوع واحد های دانشگاه آزاد و به منظور یکپارچه سازی و تسهیل امور جاری در دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شده است.  

برنامه زمان‌بندی حذف و اضافه تکمیلی نیمسال دوم (بهمن) سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر 

جهت مشاهده فرآیند جدید و اصلاح شده فراموشی و تغییر کلمه عبور توسط دانشجو در سامانه آموزشیار اینجا را کلیک کنید…

 

برای آشنایی شما با این سامانه و استفاده از امکانات آن موارد زیر را به اطلاع می رساند :

۱- آدرس سامانه edu.iau.ac.ir می باشد. در گوگل با جستجوی کلمه آموزشیار به راحتی می تواند لینک ورود به سامانه را بدست آورید.

۲- نام کاربری و کلمه عبور:

  • دانشجویان ورودی سال ۱۳۹۹ و بعد از آن :

نام کاربری : برای دانشجویان ورودی ۱۳۹۹ به بعد، نام کاربری شماره دانشجویی ۱۴ رقمی است که در هنگام ثبت نام به آنها اختصاص داده شده است. مثال شماره دانشجویی ۳۹۹۴۱۹۱۲۳۴۵۶۷۸

کلمه عبور: در اولین ورود به سامانه آموزشیار لازم است شماره تلفن همراه شما تایید و فرایند دریافت کد اعتبارسنجی و صحت سنجی شماره تلفن همراه انجام شود و بعد از آن رمز ورود را خودتان تعیین می کنید. در دفعات بعدی برای ورود باید از رمز تعیین شده استفاده کنید. رمز باید حداقل ۵ کاراکتر و ترکیبی از حروف انگلیسی و اعداد باشد.لازم به ذکر است نام کاربری ثابت و همان شماره دانشجویی می باشد.

  • دانشجویان ورودی قبل از ۱۳۹۹

نام کاربری : عدد ۴۱۹ را به ابتدای شماره شناسایی خود اضافه کنید. شماره ۱۱ رقمی حاصل (که با ۴۱۹ شروع می شود) شماره دانشجویی شما در آموزشیار و همچنین نام کاربری ورود به سامانه خواهد بود. مثال: شماره دانشجویی قدیم ۳۹۷۰۱۲۳۴- شماره دانشجویی جدید ۴۱۹۳۹۷۰۱۲۳۴

کلمه عبور : در اولین ورود به سامانه آموزشیار لازم است شماره تلفن همراه شما تایید و فرایند دریافت کد اعتبارسنجی و صحت سنجی شماره تلفن همراه انجام شود و بعد از آن رمز ورود را خودتان تعیین می کنید. در دفعات بعدی برای ورود باید از رمز تعیین شده استفاده کنید. رمز باید حداقل ۵ کاراکتر و ترکیبی از حروف انگلیسی و اعداد باشد. لازم به ذکر است نام کاربری ثابت و همان شماره دانشجویی می باشد.

  • توجه کنید: نام کاربری ثابت و همان شماره دانشجویی می باشد و در هنگام وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور، حتما صفحه کلید کامپیوتر یا تلفن همراه انگلیسی باشد.

۳-دانشجویان پس از وارد شدن به سامانه دانشجویی می توانند به منوهای زیر دسترسی داشته باشند که هرکدام دارای زیرمنوهایی و با نوع عملکرد مختلف که شامل:

الف) انتخاب واحد ، حذف و اضافه ، مشاهده انتخاب واحد ، چاپ انتخاب واحد ، مشاهده برنامه هفتگی و ..

ب) مشاهده آخرین وضعیت ثبت نام (ترم جاری)

ج) مدیریت مالی نیمسال های تحصیلی ، پرداخت شهریه ، درخواست وام و..

د) مشاهده نمرات ، اعتراض نمرات ، ارزشیابی اساتید، کارت ورود به جلسه

ه) تغییر رمز عبور و تغییر نیمسال 

تذکر مهم:

برای انجام عملیات انتخاب واحد، دانشجو می بایست شهریه ثابت ترم جدید + بدهی قبلی خود را بپردازد، بدیهی است برای انجام عملیات حذف و اضافه بدهی شهریه متغییر نیز باید پرداخت گردد. لازم بذکر است امکان ثبت تقاضای وام صندوق رفاه دانشجویی سامانه آموزشیار (تقسیط ۴ قسط) در زمان حذف و اضافه صرفا برای پرداخت بدهی شهریه متغییر امکان پذیر است که در همان زمان فعال خواهد شد.

 

 

  • راهنمای نحوه ثبت درخواست انتخاب واحد توسط دانشجو (اجباری)

۱- از طریق منوی درخواست/مجوز – زیر منوی “منو ارسال/پیگیری درخواست دانشجو” اقدام به ثبت درخواست نمائید.
۲- در قسمت “ارسال درخواست جدید”،طبقه بندی موضوع را “عملیات آموزشی دانشجو” و موضوع درخواست را “مجوز انتخاب واحد” و نیمسال درخواست را معادل “ترم جدید” قرار دهید.
۳- با انتخاب دکمه ی “ثبت” –درخواست مجوز انتخاب واحد برای دانشجو ثبت می گردد.
۴- از طریق منوی “ثبت نام دروس دانشجو” – زیر منوی “انتخاب واحد” اقدام به اخذ دروس و انتخاب واحد نمائید.
– شرایط ثبت درخواست به شرح زیر در سامانه کنترل می گردد:
– دانشجویانی که در ترم قبلی انتخاب واحد داشته اند و یا ترم مرخصی ثبت کرده اند مجاز به ثبت درخواست انتخاب واحد می باشند.
– دانشجویانی که آخرین وضعیت آنها در ترم های قبلی وضعیت های عدم مجاز به ثبت نام در نیمسال ثبت شده باشد، مجاز به ثبت درخواست نمی باشند.
– دانشجویانی که آخرین وضعیت آنها در ترم قبلی ترم مرخصی ثبت شده باشد، مجاز به ثبت درخواست نمی باشند.
– دانشجویانی که سنوات تحصیلی مجاز آنها به اتمام رسیده باشد، مجاز به ثبت درخواست نمی باشند و باید به اداره آموزش مراجعه نمایند.

(فیلم آموزشی درخواست مجوز انتخاب واحد)

 

  • لزوم ثبت درخواست مجوز حذف و اضافه برای انجام عملیات حذف و اضافه و پرداخت بدهی

در صورتیکه نیاز به حذف و اضافه دارید، باید مطابق مراحل تصویر، درخواست مجوز حذف و اضافه ثبت کنید:
۱- وارد منوی “ارسال/پیگیری درخواست” شوید.
۲- طبقه‌بندی موضوع را روی “عملیات آموزشی دانشجو” قرار دهید.
۳- موضوع درخواست را روی “مجوز حذف و اضافه” قرار دهید.
۴- نیم‌سال درخواست را روی “نیمسال جدید” قرار دهید.
۵- دکمه‌ی “ثبت” را بزنید تا پیام سبز رنگ بالای صفحه را مشاهده کنید.
طبق اعلام راهبر مرکزی آموزشیار برای ورود به حذف و اضافه، دانشجو می بایست درصد مشخصی از کل بدهی شهریه خود تا آن لحظه (حدود ۶۰درصد) را پرداخت نماید، لذا در بازه زمانی حذف و اضافه پس از ورود به منوی حذف و اضافه، حداقل میزان واریزی تعیین شده برای عملیات حذف و اضافه را مشاهده و پرداخت نمایید.

 

تذکرات مهم و خلاصه در خصوص آیین نامه آموزشی (ویژه مقطع کارشناسی)

– تعداد واحد های انتخابی در هر ترم

۱- سقف انتخاب واحد برای معدل ۱۲ تا ۱۷ ، ۲۰ واحد می باشد.

۲- اگر معدل دروسی که این ترم پاس کرده اید بالای ۱۷ شود (توجه نمایید: الزامی نیست) می توانید تا ۲۴ واحد هم اخذ نمایید.

۳- دانشجویی که معدل وی زیر ۱۲ هست، مشروط محسوب می شود و باید بین ۱۲ تا ۱۴ واحد بردارد.

۴- کف انتخاب واحد ۱۲ واحد می باشد. زیر این مقدار حذف ترم محسوب می شود.

۵- در هر ترم بایستی حداقل ۱۲ واحد درسی را اخذ نمایند، در غیر اینصورت چنانچه کمتر از ۱۲ واحد انتخاب نمایند، انتخاب واحد آنها لغو و مجبور به اخذ مرخصی میشوند.

تبصره: در نیمسال‌هایی که دانشجو به دلیل رعایت پیشنیازها یا عدم امکان ارائه درس توسط واحد دانشگاهی تا پایان هفته حذف‌ و اضافه کمتر از حداقل واحد درسی مجاز را انتخاب‌نماید بلامانع بوده، اما آن نیمسال جز سنوات تحصیلی دانشجو محسوب می‌گردد و چنانچه میانگین آن نیمسال کمتر از ۱۲ گردد مشروطی به حساب نمی‌آید و نمرات دروس در میانگین کل و نیمسالی دانشجو محاسبه می شود.

تبصره: دقت نمایید دانشجویی که ترم آخر است و مشروط باشد، نیازی به رعایت بند ۳ ندارد.

شایان ذکر است در صورتی ترم آخر میتوانید ۲۴ واحد بردارید که با ۲۴ واحد فارق التحصیل شوید و شرط معدل ندارد مثلا اگر ۲۶ واحد داشته باشید و معدلتان زیر ۱۷ باشد حداکثر ۲۰ واحد انتخاب خواهید داشت و ۶ واحد معرفی به استاد بگیرید و اگر معدل بالای ۱۷ باشد میتوانید ۲۴ واحد بردارید و ۲ واحد دیگر را در ترم بعد معرفی به استاد بگیرید.

آموزش انتخاب واحد و حذف‌ واضافه در سامانه آموزشیار

به دانشجویان گرامی توصیه اکید می شود برای آشنایی با نحوه انتخاب واحد و مراحل آن ویدئوی آموزشی موجود در لینک فیلم آموزشی فرآیند انتخاب واحد دانشجویان را به دقت مشاهده نمایند (البته این لینک در جدول زیر هم موجود می باشد.) همچنین توصیه می شود به دلیل نقص سامانه آموزشیار در جست‌وجوی مستقیم دروس، با استفاده از ابزار زیر می‌توانید متون فارسی را به متن قابل جست‌وجو در آموزشیار تبدیل و از آن استفاده کنید. لینک ابزار:amozeshyar.info/change

برای استفاده از این ابزار کمکی وارد لینک بالا شده یا در یک تَب جدید(در کنار آموزشیار) لینک را باز کنید، نام درس مورد نظر خود را وارد کنید و دکمه تبدیل را بزنید، سپس روی متن کلیک کنید تا کپی شود و در آموزشیار جست‌وجو کنید.در قسمت فیلم های آموزشی در پایین همین صفحه نیز به نحوه‌ی استفاده از این ابزار اشاره شده است.

 نکات بسیارمهم و قابل توجه برای انتخاب واحد

۱- برای ورود به سامانه آموزشیار و به ویژه واریز شهریه فقط ازمرورگر فایرفاکس استفاده نمایید. استفاده از سایر مرورگرها ممکن است باعث خطا در پرداخت شهریه و در برخی موارد عدم نمایش منوها شود.

۲- دانشجویان گرامی لطفا دقت کنید بعد از پرداخت مبلغ در درگاه بانکی، حتما روی قسمت «انتقال به سایت مبدا» یا «انتقال به سایت اصلی» کلیک نمایید تا از سایت درگاه بانکی به سایت آموزشیار منتقل شده و پیام «پرداخت با موفقیت انجام شد» رو مشاهده کنید.درغیر اینصورت در اجرای روند واریز اختلال ایجاد می شود و مبلغ یا به حساب شما برگشت خورده و یا در سامانه آموزشیار در گزارش واریزی برای شما «در حال پرداخت» درج می گردد، که این باعث می شود روند پرداخت ناقص بوده و متاسفانه در اینصورت باید از طریق امور شهریه مشکل را پیگیری نمایید تا اصلاح گردد.

۳- دقت کنید نیمسال تحصیلی ترم جدید باشد.

۴- جهت انتخاب دروس عمومی از گزینه‌ی “انتخاب کلاس درس از دانشکده دانشجو” استفاده کنید.

۵- جهت سرچ درس، نام درس را بین %% قرار دهید. (مثال: %مدار%)

۶- برای استفاده از حرف “ی” میبایست از shift x استفاده کنید. ( ی )

۷- پس از اعمال تغییرات روی گزینه “ثبت” کلیک کنید.

۸- درصورتیکه درسی را اشتباهی برداشته‌اید، درس مورد نظر را انتخاب و گزینه “حذف” را بزنید.

۹- وضعیت اعتبار ثبت نام هر درس می‌بایست معتبر باشد.

– وضعیت اعتبار ثبت نام دروس

– در انتخاب واحد و حذف‌ و‌اضافه در صورتی که درسی را اخذ نمودید و در ستون [“وضعیت اعتبار ثبت نام”] ، وضعیت آن [“نامعتبر”] یا خالی بود، بدین معنی است که حداقل یکی از قوانین آموزشی جهت اخذ درس رعایت نشده است و این دروس جزو دروس ثبت نامی شما محسوب نخواهد شد.

– اگر درسی را حذف کنید، عبارت [“حذف شده”] درج می‌شود. اگر آموزش درسی را حذف کند، عبارت [“حذف توسط آموزش”] درج می‌شود.

– تنها در صورتی که عبارت [“معتبر”] یا [“معتبر توسط آموزش”] درج شده باشد، صحیح انتخاب شده است.

– خواهشمند است به وضعیت اعتبار ثبت نام خود توجه داشته باشید.

– رعایت پیش نیاز و هم نیاز
– انتخاب دروس از رشته خودتان (از همدیگر کد درس نگیرید )
– رعایت قواعد دروس عمومی و معارف
– رعایت جنسیت کلاس‌ها
– دقت به محل کلاس‌ها

 مسئولیت انتخاب واحد کاملا با شما است.
در هنگام فراغت از تحصیل به دلیل ارسال لیست دروس به سازمان مرکزی، در صورت اشتباه در انتخاب واحد حتی مسئولین آموزش نیز نمیتوانند شما را یاری کنند.

 

  پرسش و پاسخ

پرسش ۱: دکمه‌های “پرداخت الکترونیکی” و “پرداخت الکترونیکی شهریه” در بخش امور مالی آموزشیار چه تفاوت‌هایی دارن؟

 در زمان استفاده از دکمه‌ی سمت راست یعنی “پرداخت الکترونیکی” حداقل میزان پرداختی‌ هزار تومن تعیین شده و به هر میزانی که بخواین میتونین پرداخت کنین و محدودیتی برای انتخاب مبلغ واریزی نیست.ما زمان استفاده از دکمه سمت چپ یعنی “پرداخت الکترونیکی شهریه” شما صرفا میتونین حداقل به میزان مبلغ کل بدهی یا شهریه رو واریز کنین و امکان پرداخت مبلغ کمتر ندارین.برای پرداخت مبلغ مورد نیاز برای انتخاب واحد، باید از دکمه “پرداخت الکترونیکی شهریه” استفاده کنید.

پرسش ۲: روش های مشاهده نمرات در آموزشیار چگونه است؟

روش اول: بعد از تغییر نیمسال به ترم مورد نظر، از منوی «ثبت نام دروس دانشجو» گزینه «ارسال درخواست اعتراض به نمره در نیمسال جاری» رو بزنین و در جدول به سمت چپ برید و اگه استاد نمرتون رو ثبت کرده باشه، در ستون «نمره نهایی» درج میشه.

روش دوم: بعد از تغییر نیمسال به ترم مورد نظر، از منوی «ارزشیابی استاد» گزینه «ارزشیابی استاد در نیمسال جاری» رو بزنین و در جدول باز شده روی علامت ذره بین بزنین. اگه استاد نمرتون رو ثبت کرده باشه، در قسمت «نمره کارنامه» درج میشه.

پرسش ۳جستجوی کلاس درس در دانشکده و گروه چگونه است؟

از منوی «برنامه ریزی آموزشی نیمسال تحصیلی» گزینه «جست‌و‌جوی کلاس درس در دانشکده‌ و گروه دانشجو» را بزنید. با زدن گزینه جست‌وجو می‌توانید لیست دروس ارائه شده ترم جدید رو ببینید. برای دانشجویانی که بعد از زدن گزینه جست‌و‌جو، هیچ چیزی قابل مشاهده نیست به این معنی میباشد که آموزش دانشکده هنوز لیست دروس رو وارد نکرده است.

پرسش ۴ نحوه‌ی جست‌وجوی صحیح دروس در قسمت انتخاب واحد آموزشیار چگونه است؟

اگه از موبایل استفاده می‌کنین حتما زمان تایپ کاراکتر درصد، زبان کیبوردتون رو روی انگلیسی بزارین. حواستون باشه که درصد فارسی با انگلیسی فرق میکنه! (درصد فارسی : ٪ درصد انگلیسی: %).به‌جای حروف “ی” و “ک” و فاصله (اسپیس) هم باید از درصد % استفاده کنین یا “ی” رو به صورت “ی” بنویسین (در سیستم با کلید های shift+x) و “ک” رو به صورت “ک” !!!

مثلا برای پیدا کردن درس اندیشه اسلامی باید اینطوری سرچ کنین:%اند%شه%

پرسش ۵دانشجویانی که در پورتال آموزشیار خود گزینه ی انتخاب واحد ندارند چه کاری باید انجام دهند؟

۱-روی گزینه صندوق رفاه دانشجویی کلیک نمایند.
۲-گزینه ی درخواست/پیگیری تسهیلات را انتخاب نمایند.
۳- برروی گزینه یه نقطه کلیک کنید.
۴- میزان بدهی اعلام‌شده در بالای کادر را در کادر نوشته و پرداخت نمایید.
۵- در بالای تصویر گزینه‌ای خروج را زده بعد از یک ربع وارد سامانه شوید.

 تا آخرین مبلغ بدهی ترم قبل اگر پرداخت نکنید مجاز به انتخاب واحد نمی شوید.

پرسش ۶چگونه در خواست وام (تقسیط) کوتاه مدت شهریه (ثابت و متغیر) صندوق رفاه دانشجویی را درآموزشیار ثبت کنم؟

۱- وارد منوی ” صندوق رفاه دانشجویی ” شوید
۲- بر روی منوی “درخواست/ پیگیری تسهیلات” کلیک کنید.
۳- در زیر منوی ” لیست درخواست اولیه تسهیلات ” بر روی ” کلید جدید” کلیک نمایید.
۴- در لیست موضوعات درخواست، درخواست تسهیلات شهریه تسهیلات کوتاه مدت مقطع تحصیلی خودتان (غیر بانکی- بانک ها را انتخاب نکنید) را انتخاب کنید و ” کلید ادامه” را بزنید.

در هرنیمسال فقط به یک درخواست وام صندوق رفاه دانشجویی در آموزشیار رسیدگی می شود لذا از ثبت درخواست متعدد جدا خودداری شود.

پس از ثبت درخواست تسهیلات توسط دانشجو در سامانه آموزشیار و تایید آن توسط صندوق رفاه واحد دانشگاهی (بین ۲ تا ۳ روزکاری بعد)، مبلغ تسهیلات موافقت شده بعنوان بستانکار در حساب شهریه دانشجو در سامانه آموزشیار اعمال می گردد. لذا دانشجو می بایست جهت فعال شدن انتخاب واحد یا حذف و اضافه خود، مابقی مانده بدهی(حداقل الزام پرداخت)را ازطریق منوی”پرداخت الکترونیکی شهریه” پرداخت نماید.

نحوه مشاهده میزان شهریه ثابت و متغیر: از منوی “مدیریت مالی نیمسال‌های تحصیلی دانشجو” می‌توانید مبلغ شهریه ثابت و متغیر هر یک از دو ترم  را به تفکیک مشاهده کنید.همچنین در قسمت “تراز مالی”، می‌توانید از میزان باقیمانده شهریه متغیر و بدهی مطلع شوید.

پرسش ۷با تقاضای وام (تقسیط) کوتاه مدت صندوق رفاه من موافقت و وضعیت آن به “پرداخت شده” تبدیل شده است ( یعنی مبلغ آن در بستانکاری شهریه این ترم من اعمال شده است) از کجا متوجه بشوم به چه میزان واریز دیگری باید بعنوان باقیمانده الزام پرداخت داشته باشم تا انتخاب واحد من باز شود؟

پس از اطمینان از تایید وام درخواستی و تبدیل وضعیت آن به حالت “پرداخت شده” و اعمال مبلغ آن در بستانکاری حساب شهریه خودتان، و همچنین مشاهده تقسیط در قسمت پی گیری تسهیلات از طریق کلیک بر روی علامت … در ستون مشاهده دفترچه اقساط و پرداخت قسط ، به منوی مدیریت مالی بازگشته و با کلیک بر روی کلید “پرداخت الکترونیکی شهریه” عدد حداقل الزام پرداخت را مشاهده نمایید ، این عدد در واقع الباقی الزام پرداخت شما پس از کسر مبلغ وام است که بایستی به صورت الکترونیکی پرداخت گردد تا انتخاب واحد شما باز شود. (اگر این عدد صفر بود نیاز به پرداخت مبلغ دیگری نداشته و انتخاب واحد شما با اعمال وام باز شده است).
تذکر: لطفا در طول ترم و در موعد مقرر، اقساط وام کوتاه مدت شهریه خود را واریز نمایید.

پرسش ۸: دانشجویانی که در پورتال آموزشیار خود گزینه ی انتخاب واحد ندارند چه کاری باید انجام دهند؟

۱- برروی گزینه ی صندوق رفاه دانشجویی کلیک نمایند.

۲- گزینه ی درخواست/پیگیری تسهیلات را انتخاب نمایند.

۳- برروی گزینه یه نقطه کلیک نمایند

۴-  میزان بدهی اعلام‌شده در بالای کادر را در کادر نوشته و پرداخت نمایید.

۵- در بالای تصویر گزینه‌ای خروج را زده بعد از یک ربع وارد سامانه شوید.

 تا آخرین مبلغ بدهی ترم قبل اگر پرداخت نکنید مجاز به انتخاب واحد نمی شوید.

 

-راهنمای نحوه پرداخت اقساط وام (تقسیط) صندوق رفاه دانشجویی (سامانه آموزشیار)

۱- منوی صندوق رفاه دانشجویی زیر منوی درخواست پیگیری تسهیلات را انتخاب کنید.

۲- بر روی (…) مشاهده دفترچه اقساط و پرداخت قسط کلیک کرده و اقساط خود را مشاهده کنید در این قسمت در صورت دلخواه می توانید کل شهریه خود را پرداخت نمایید و یا اینکه در موعد سر رسید اقساط خود را پرداخت کنید.

 

 نکته مهم و قابل توجه: مطابق ضوابط و مقررات، رعایت پیشنیاز و همنیاز دروس در انتخاب واحد حتی اگر سامانه کنترل ننماید، به عهده دانشجو می باشد. لذا مسئولیت بروز هرگونه مشکلی در این خصوص در هنگام فارغ التحصیلی، نیز بر عهده دانشجو است.

 

 مشاهده لیست و سرفصل دروس رشته های تحصیلی

فیلم های آموزشی :

ردیف  فیلم های آموزشی
۱ فیلم آموزشی راهنمای ثبت درخواست مجوز انتخاب واحد و پرداخت شهریه (اجباری) 
۲  فیلم آموزشی نحوه ورود به سامانه دانشجویی
۳ فیلم آموزشی روش تغییر رمز دانشجو و پشتیبانی
۴ فیلم آموزشی مشاهده آخرین وضعیت ثبت نام ، مشخصات تحصیلی ، دروس اخذ شده ترم جاری و ترم های گذشته ، زمانبدی کلاس ، نحوه مشاهده دروس و تاریخ امتحانات
۵ فیلم آموزشی نحوه ثبت درخواست تسهیلات تقسیط شهریه و نحوه پرداخت اقساط توسط دانشجویان
۶ فیلم آموزشی نحوه مشاهده بدهی و پرداخت شهریه توسط دانشجویان 
۷ فیلم آموزشی نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون و ارزشیابی اساتید 
۸ فیلم آموزشی مرور همه فعالیت هایی که قبل از دریافت کارت ورود به جلسه آزمون باید انجام دهید 
۹ فیلم آموزشی نحوه مشاهده و اعتراض به نمرات اساتید 
۱۰ فیلم آموزشی وارد شدن دانشجو به سامانه آموزشیار بدون نصب نرم افزار آیگپ ( از طریق نسخه تحت وب ) 
۱۱ فیلم آموزشی فرآیند انتخاب واحد دانشجویان 
۱۲ فیلم آموزشی استفاده از ابزار معرفی شده برای تبدیل متون فارسی به متن قابل جست‌وجو در آموزشیار 

 

راهنمای تصویری:

ردیف  راهنماهای تصویری
۱ راهنمای تصویری ورود به سامانه آموزشیار و استفاده از امکانات آن- ویژه دانشجویان
۲  راهنمای تصویری نحوه صحت سنجی شماره تلفن همراه برای اولین ورود به آموزشیار
۳ راهنمای پرداخت تسهیلات وام کوتاه مدت (تقسیط) شهریه در آموزشیار
۴ راهنمای تصویری انتخاب واحد در سامانه آموزشیار
۵  سوال های متداول در آموزشیار
۶ راهنمای تصویری فرآیند ثبت درخواست انتخاب واحد
۷ فرآیند جدید و اصلاح شده فراموشی و تغییر کلمه عبور توسط دانشجو در سامانه آموزشیار
۸ راهنمای تصویری ثبت درخواست خوابگاه توسط دانشجو

 

تلفن های تماس با بخش پشتیبانی فناوری اطلاعات ویژه سامانه آموزشیار

ردیف شماره تماس توضیحات
۱   در ساعات اعلام شده زمانبندی انتخاب واحد
۱   در ساعات اعلام شده زمانبندی انتخاب واحد
۱   در ساعات اعلام شده زمانبندی انتخاب واحد

 

 تلفن های تماس با بخش پشتیبانی امور شهریه ویژه سامانه آموزشیار

ردیف شماره تماس توضیحات
۱   یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۴/۳۰
۲ یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۴/۳۰
۳ یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۴/۳۰
۴ یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۴/۳۰

 

 تلفن های تماس با بخش پشتیبانی برنامه ریزی آموزشی (امور برنامه) ویژه سامانه آموزشیار

ردیف شماره تماس توضیحات
۱ یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۴/۳۰
۲ یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۴/۳۰
۳ یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۴/۳۰ 
۴ یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۴/۳۰

 

تلفن های تماس با بخش پشتیبانی امور صندوق رفاه ویژه سامانه آموزشیار

ردیف شماره تماس توضیحات
۱ یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۴/۳۰
۲ یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۴/۳۰
۳ یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۴/۳۰