نشست شورای مدیران مدارس سما استان بوشهر برگزار شد

  • تاریخ انتشار : 2024/10/14
  • تعداد بازدید : 49 بازدید
  • نظرات : بدون دیدگاه

 نشست شورای مدیران مدارس سما استان بوشهر با موضوع “برنامه عملیاتی مدارس سما استان در سال تحصیلی جدیدبا حضور معاون امور مدارس سما استان و مدیران مدارس سما استان بوشهر برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی سما استان بوشهر ، فخرالسادات هاشمی معاون امور مدارس سما استان بوشهر ،ضمن ابراز خوشحالی از این مجموعه نشست ها بیان نمود این جلسات باعث می شوند که در حل مسائل و مشکلات مدرسه داری پیشروی کرده و مشکلات را با یکدیگر به اشتراک بگذارید. و تداوم برگزاری این نشست ها منتج به نتایج موثری برای ما جهت رفع مشکلات خواهد بود.

 ایشان همچنین توصیه هایی را به مدیران مدارس در خصوص سعه صدر داشتن در ارتباط با دانش آموزان، به روز بودن کادر مدرسه در مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه، تقلید در احکام، پاسخ به شبهات و همدردی با دانش آموزان بیان نمودند.

 فخر السادات هاشمی بیان کرد: «یکی از برنامه‌ها و طرح‌های بسیار مهم و حائز اهمیتی که توسط معاونت علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شده است و این دستورالعمل پیگیری می‌شود با موضوع کیفیت بخشی و شایستگی های تخصصی ، حرفه ای و تجربه و عملکرد مدیریت مدیران مدارس ، دبیران و معلمان سما است؛ با توجه به اهمیت، نقش و عملکرد مدیران و معلمان در دستیابی به اهداف معاونت علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی و آموزش و پرورش به ویژه گسترش نگاه تحولی در تراز سند تحول بنیادین، و تربیت دانش آموزان به صورت ساعتی و رسیدن به حیات طیبه اجرا می شود.

 این مقام مسئول با اشاره به اینکه سازمان در سال تحصیلی جاری تمام توجه خود را به آموزش دانش آموزان معطوف کرده است ابراز داشت: یکی از طرح های که در سال تحصیلی جدید اجرا می شود ، طرح سما پلاس است که یک طرح فوق برنامه است که با مجوز سازمان انجام می شود و در زمان بعد از ظهر در مدارس پیاده می شود که شامل تقویت بنیه علمی دانش آموزان مدارس سما ،تقویت بنیه علمی کنکور سراسری و آموزش زبان های خارجه است که در مدارس سما استان دستاوردهای خوبی دارد و در سال تحصیلی جاری این طرح با نگاه ویژه در مدارس سما استان اجرا می شود.

 فخرالسادات هاشمی معاون امور مدارس سما استان بوشهر به تشریح جشنواره امامت و مهدویت دانش آموزی و اقدامات صورت گرفته در این خصوص پرداخت و عنوان کرد: این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ امامت و مهدویت و آشنایی دانش آموزان با ائمه اطهار، به صورت نشست های قرارگاه های ۱۲ گانه جشنواره امامت و مهدویت و با تاکید معاون علوم تربیتی ومهارتی دانشگاه آزاد اسلامی مقرر شد این جشنواره بصورت استانی در آذزماه سال جاری با همکاری ادارات آموزش و پرورش بر سه محور دانش آموز ،خانواده و معلمان. مدارس در حوزه های مختلف برگزار شود.