مدیر کل اداره آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر تاکید کرد؛ رسالت ما اشتغال جوانان و کاهش نرخ بیکاری است

  • تاریخ انتشار : 2021/02/23
  • تعداد بازدید : 1,158 بازدید
  • نظرات : بدون دیدگاه

مدیر کل اداره آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر تاکید کرد؛

رسالت ما اشتغال جوانان و کاهش نرخ بیکاری است

مدیر کل اداره آموزش فنی و حرفه ای استان گفت : رسالت ما اشتغال جوانان و پیداکردن راه حل مناسب برای بهره گیری از ظرفیت های استان جهت اشتغال جوانان و کاهش نرخ بیکاری است

به گزارش روابط عمومی سما بوشهر ، عبدالمجید دوراهکی مدیرکل اداره آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر در نشستی با اسماعیل عبداللهی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و باقر کریمی دبیر شورای سیاستگذاری سما استان گفت :خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در سه سال اخیر گام های بزرگی در جهت توسعه دانش و مهارت در بین جوانان برداشته است.

وی ادامه داد ، دانشگاه آزاد اسلامی با وجود شیوع ویروس کرونا ، توانسته است هویت خود را  در برگزاری کلاس های آنلاین حفظ کند و همچنین تلاش دبیر شورای سیاستگذاری سما استان در راه اندازی مدرسه کسب و کار ستودنی است.

عبدالمجید دوراهکی اظهار کرد :« چالش اصلی جامعه ما ، بحث بیکاری جوانان است و رسالت ما آموزشی ها ، علاوه بر ارتقای علمی و آموزشی افراد ، پیدا کردن راه حل مناسب جهت ایجاد زمینه ای برای بهره گیری از ظرفیت های استان جهت اشتغال جوانان و کاهش نرخ بیکاری است و مهمترین اقدام ارتقای سطح مهارتی و حرفه ای افراد است.»

وی افزود: یکی از جوامع هدف ما در فنی و حرفه ای ، جامعه دانشجویی است که سطح عظیمی از مردم ما در این مجموعه قرار دارند. ما علاوه بر دانشگاه، بحث نیروهای مسلح نیز داریم و آنجا نیز مهارت آموزی را پیگیری کرده ایم.

دوراهکی گفت: اگر مهارت و فن در کنار دانش انجام شود و سطح مهارت فنی افراد افزایش پیدا کند، خود افراد کارآفرین خواهند شد و نیازی به استخدام در نهادهای دولتی نخواهند داشت.

مدیر کل اداره آموزش فنی و حرفه ای استان خاطرنشان کرد:« ظرفیت های بالقوه و بالفعل در حوزه های صنعتی، کشاورزی و … گویای این است که هنوز جای خالی مهارت های  بسیار زیادی  در سطح استان وجود دارد و ما باید دانش فنی را در بین  دانش آموزان و دانشجویان ارتقا دهیم و ایجاد یک مرکز مشاوره قوی یک زمینه و پیش شرط لازم برای رسیدن به این هدف می باشد.»

مدیر کل اداره آموزش و فنی و حرفهای استان ضمن اعلام  حمایت از هر طرح و برنامه ای از سوی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر  اختیار تام درخصوص استفاده از فضا، تجهیزات و امکانات فنی و حرفه ای دارد. امیدواریم بتوانیم در آینده آموزش را در سطح مدارس استان نیز ارتقا دهیم.

در پایان این نشست  تفاهم نامه مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر و اداره کل فنی و حرفه‌ای استان امضا شد.