طراحی و ساخت دستگاه جوجه کشی ، دستگاه تخمه پوست کن و دستگاه خرد کن توسط دانش آموز مجتمع پسرانه سما بوشهر

  • تاریخ انتشار : 2021/02/08
  • تعداد بازدید : 1,684 بازدید
  • نظرات : بدون دیدگاه

طراحی و ساخت دستگاه جوجه کشی ، دستگاه تخمه پوست کن و دستگاه خرد کن توسط دانش آموز مجتمع پسرانه سما بوشهر

سبحان غریبی دانش آموز کلاس چهارم دبستان مجتمع آموزشی پسرانه سما بوشهر موفق به طراحی و ساخت دستگاه جوجه کشی ، دستگاه تخمه پوست کن و دستگاه خردکن غلات شد.

به گزارش روابط عمومی سما بوشهر ،عبدالخالق بردخونی مدیر مجتمع آموزشی پسرانه سما بوشهر گفت: دانش آموز مستعد و توانا ؛ سبحان غریبی در پایه چهارم دبستان مجتمع پسرانه سما بوشهر با ایده جالب و کارآمد با راهنمایی و مشاوره منیژه فراشبندی آموزگار کلاس چهارم  با وسایل دست ساز موفق به طراحی و ساخت دستگاه جوجه کشی ، دستگاه تخمه پوست کن و دستگاه خرد کن غلات  شد.

وی تصریح کرد، طراحی و ساخت دستگاه جوجه کشی به این منظور هست که برای تولید جوجه ، انواع طیور مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه که ساخت دست هست و بسیار دستگاه کامل و بدون دخالت دست کار خود انجام می دهد و کل امکانات و خصوصیات دستگاه کارخانه ای را دارا است .

وی ادامه داد:  با استفاده از دستگاه تخمه پوست کن ، می توانیم پوست هر تخمه ای را برای تولید و بسته بندی مغز انواع تخمه استفاده کرد و دستگاه خرد کن غلات به این صورت است که به کمک آن دانه ای گیاهی را که نسبتاً سفت و محکم است را خرد و ریز کرد که با خرد کردن دانه ای گیاهی برای تولید دارو گیاهی و تولید غذای دام و پرندگان استفاده کرد.

در پایان یادآور شد این سه طرح که توسط این دانش آموز ساخته شده به جشنواره جابربن حیان ارسال شده است.




توضیحات طرح و ساخت دستگاه جوجه کشی

توضیحات طرح و ساخت دستگاه تخمه پوست کن

توضیحات طرح و ساخت دستگاه خرد کن غلات