دستورالعمل آراستگی، آداب و رفتار سازمانی در مدارس به دانش آموزان انتقال یابد.
معاون امور مدارس سما استان بوشهر گفت: ضوابط و بخشنامههای آراستگی در محیط مدارس باید با نگاهی نوآورانه و حسن خلق به دانش آموزان انتقال یابد.
به گزارش روابط عمومی سما بوشهر ، فخرالسادات هاشمی معاون امور مدارس سما استان بوشهر در نشست آراستگی ، آداب و رفتار سازمانی مدیران مدارس سما استان بوشهر با تأکید بر اینکه، مفهوم آراستگی در شئون فرهنگی و رفتاری از تفکر بسیج و بسیجی سرچشمه میگیرد، اظهار کرد: رعایت قوانین و بخشنامههای مرتبط با آراستگی در محیط مدارس زمینهساز امنیت، آرامش و در نهایت رشد و بالندگی علمی، معنوی و شخصیتی دانش آموزان را به همراه دارد که باید مورد اهتمام همه مدارس سما استان باشد.
معاون امور مدارس سما استان بوشهر عنوان کرد: این اقدامات بنیادین باید با هماندیشی فرهنگی معلمان و نمایندگان دانش آموزان اجرا شود تا تأثیر بیشتری روی مخاطبان بگذارد. ضوابط و دستورالعمل آراستگی ، آداب و رفتار سازمانی در محیط مدارس باید با نگاهی نوآورانه و حسن خلق به دانش آموزان انتقال یابد و اثرات مخرب عدم رعایت حجاب و شئونات اسلامی به دانش آموزان گوشزد شود.
فخرالسادات هاشمی معاون امور مدارس سما استان بوشهر با اشاره به اهداف این بخشنامه مبنی بر تبیین مفهوم آراستگی و عفاف با توجه به آیات قرآنی و روایات معتبر ، راهکارهایی برای فرهنگ سازی آراستگی و عفاف ، تعیین مصادیق مجاز و غیر مجاز پوشش و ظاهر آرایی ، افزایش نشاط، خودباوری و امید به بررسی موضوعات مرتبط با مشکلات و آسیب های حجاب و عفاف، نابسامانیهای اخلاقی و اجتماعی و تبیین ارزشهای انسانی و اخلاقی پرداخت.
در این نشست، تأکید شد که با توجه به ظرفیتهای دانشآموزان ،کارکنان واولیا دانش آموزان ، مدارس سما میتوانند نقش مهمی در تحولات فرهنگی و گسترش اخلاق و معنویت در جامعه علی الخصوص در حوزه حجاب و عفاف ایفا کنند.
وی تأکید کرده است معاونت علوم تربیتی و مهارتی در این راستا، دستورالعملی را جهت تبیین مفاهیم آراستگی و عفاف تدوین کرده است و بر اجرای برنامهها و اقدامات معرفتی برای ترویج این ارزشها اشاره کرد که شامل برگزاری اردوهای فرهنگی، کلاسهای آموزشی، و مسابقات فرهنگی و هنری است.
همچنین مقرر شد مصادیق پوشش مجاز و غیرمجاز برای دانشآموزان،کارکنان و اولیاء دانش آموزان ارائه شود و میثاق نامه ای با این موضوع در محل عمومی نصب گردد.
در پایان شورای فرهنگی-تربیتی استان و شورای مدرسه به عنوان ارکان اجرایی این دستورالعمل معرفی شدند و وظایف آنها در نظارت و اجرای مفاد آن مشخص شد .